«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟

  • کد خبر: ۸۸۸۹۲
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟
«کابوی بیباپ» (Cowboy Bebop) سریال جدید نتفلیکس که یک لایو اکشن از سریالی انیمه است آن‌قدر‌ها به مذاق منتقدان خوش نیامده، اما دلیل اصلی آن چیست؟

شهرآرانیوز - بعد از انتشار قسمت‌های ابتدایی Cowboy Bebop نظر منتقدان درباره این سریال هم منتشر شد که متأسفانه بیشتر آن‌ها منفی هستند. انیمه Cowboy Bebop از سال ۱۹۹۸ به جمع بهترین انیمه‌های تاریخ اضافه شد و یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین‌های این مدیوم لقب گرفت. اقتباس لایو اکشن جدیدی که به تازگی نتفلیکس از این انیمه منتشر کرده به نظر می‌رسد نتوانسته تأثیر و محبوبیت نسخه اصلی را به دست بیارود. اتفاقات سریال در آینده رخ می‌دهند؛ جایی‌که یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام اسپایک اسپیگل و چند تن دیگر ماجراجویی‌های را روی سفینه «بیباپ» و در سرتاسر کهکشان شروع می‌کنند.

چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟

نظرات درباره سریال Cowboy Bebop از روز اول انتشار متنوع و متناقض بوده است. تصاویر و تریلر‌هایی که از آن منتشر شده بود نشان می‌داد سازندگان می‌خواهند به نسخه اصلی اثر شین‌ایچیرو واتانابه وفادار باشند. البته انتخاب یوکو کانو (سازنده موسیقی نسخه اصلی) برای نسخه لایو اکشن همه‌چیز را برای یک اقتباس عالی آماه می‌کرد. اما سابقه نه‌چندان خوب ساخت اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها مردم را به این یکی هم بدبین می‌کرد.

وقتی نظرات منفی گسترده درباره سریال Cowboy Bebop منتشر شد، پیش‌بینی‌ها از استقبال کم مخاطبان توجیه پیدا کرد. منتقدان می‌گویند سریال خیلی تلاش می‌کند به انیمه وفادار باشد، ولی از ایجاد جادویی که نسخه اصلی را موفق کرده ناتوان است. در کنار این‌ها کوشش برای ارائه یک چیز جدید باعث شده بیشتر قسمت‌های این سریال بی‌روح، توخالی و ضعیف از آب دربیایند.

Entertainment Weekly

حالا هم نسخه لایو اکشن «شیرشاه» و هم نسخه انیمیشنی اصلی آن در دیزنی پلاس در دسترس است. اما چه کسی دیدن نسخه پریشان بازسازی‌شده آن را انتخاب می‌کند، وقتی که شاهکار انیمیشنی آن هم وجود دارد؟ نسخه جدید Cowboy Bebop احتمالا کسی را که هرگز انیمه اصلی را ندیده یا کسی را که دنبال سرگرمی است هیجان‌زده کند. اما هردو این گروه بهتر است کمی به خودشان زحمت دهند و نسخه اصلی را ببیند. بعد از آن به‌راحتی نسخه لایو اکشن را کنار می‌گذارند.

چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟

Vulture

واضح است که Cowboy Bebop به هیچ وجه یک انیمه دیگر نخواهد بود. اما در این فرم جدید با دیگر لایواکشن‌های آبکی نتفلیکس می‌تواند رقابت کند.


RogerEbert.com

Cowboy Bebop اصلی ریتم جزگونه‌ای داشت، اثری که پر از بیان‌های بداهه بود. شما نمی‌توانید از آن تقلید کنید. مطمئنا نمی‌توانید آن را بازسازی کنید. این لایو اکشن در تلاشی ناموفق برای وفادار ماندن به نسخه اصلی، خلاقیت و ابتکار را کامل از دست می‌دهد.


با وجود نقد‌های منفی زیاد منتقدانی هم هستند که از این سریال تعریف کرده‌اند. خیلی‌ها فکر می‌کنند بازیگران در نقش‌هایشان عالی هستند. درحالی‌که برخی گمان می‌کنند سریال اصلا به جادوی انیمه اصلی نزدیک نشده برخی دیگر معتقدند Cowboy Bebop این کار را به خوبی انجام داده است:

چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟

IGN

لایواکشن جدید نتفلیکس موفق می‌شود جسورانه به استقبال انیمه برود، حتی اگر برخی تلاش‌هایش برای اضافه‌کردن چیز‌هایی جدید به خط اصلی داستان ناکام باشد.


ComicBookMovie.com

Cowboy Bebop مانند قهرمانان سرخورده‌اش، به‌سختی روی لبه‌ها حرکت می‌کند. اما این سریال یک سرگرمی فوق‌العاده و انتخابی خوب برای وقت گذراندن است. لایواکشن نت‌فلیکش کاملا جذابیت انیمه را به تصویر نمی‌کشد، ولی خیلی به آن نزدیک می‌شود.

چرا نظر منتقدان درباره سریال Cowboy Bebop مثبت نیست؟

Rolling Stone

به نظر می‌رسد عناصری که Cowboy Bebop دورهم جمع کرده، در فرمتش که لایواکشن است، نباید معنادار باشند، اما این سریال بدون ترس از روی صخره‌ها عبور می‌کند و به فضای خالی زیرپایش نگاه نمی‌کند؛ فقط به جلو حرکت می‌کند.

درنهایت بیشتر منتقدان گمان می‌کنند Cowboy Bebop نتفلیکس نتوانسته به انیمه محبوب و نمادین دهه ۹۰ نزدیک شود. اجماع عمومی بر این است که سریال با وجود داشتن چند نکته مثبت، در نهایت نه می‌تواند به عنوان یک اقتباس و نه یک اثر مستقل حرفی برای گفتن داشته باشد. هرچند ممکن است طرفداران و بینندگان عادی در نهایت به آن واکنش بهتری نشان دهند، اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد این سریال به مجموعه‌ای از اقتباس‌های لایو اکشن شکست‌خورده ملحق شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->